Pages

Friday 23 September 2011

Sedikit Pengorbanan Tetap Memberi Kesan

Saya terkesan dengan nasib rakyat kat Somalia, kian berkurun bertelagah, yang jadi mangsa rakyatnya. Paparan berita dan rencana dari wartawan-wartawan Media yang sebenarnya patut kita beri pujian. mereka sanggup berkorban bergadai nyawa dengan niat untuk menyampaikan apa sebenarnya yang terjadi di sana. Tanpa pengorbanan dari wartawan-wartawan ini, tak mungkin kita tahu penderitaan mereka.

Kadang-kadang kita kat Malaysia ni rezeki melimpah ruah, mewah dengan makanan, tempat tinggal selesa, sihat sejahtera, sakit pun kebanyakkan datang daripada tabiat pemakanan kita sendiri, sedangkan orang lain sakit dan mati sebab tak dapat makan, kurang zat makanan, tiada tempat tinggal, pelajaran tak sempurna....

Apa yang kita boleh bantu? mungkin sedikit sumbangan, walaupun mungkin sedikit sangat, tapi saya percaya ia dapat memberi impak yang besar kepada mereka yang memerlukan. tak perlu persoalkan mana salurannya, sidang media atas pemberian derma, atau apa cara pun di pihak yang menganjurkan, asalkan sumbangan kita sampai ke tangan yang betul-betul memerlukan.

No comments:

Post a Comment